کرم درمز کاسنی / Dremz casny

کرم درمز کاسنی / Dremz casny

DRMEZ
by casny

اختلالات رنگدانه اي پوست که کرم لایتنینگ پلاس کاسنی به درمان آن می پردازد .

افزایش تولید رنگدانه های پوستی سبب ایجاد لک های تیره بر روي پوست می شود . عوامل مختلفی مانند بیماری ها ، اختلالات ژنتیكی ، قرارگرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش ، بیماری های سوخت و ساز سلولی ، بیماری های التهابی ، عفونت های موضعی پوست ، ترکیبات شیمیایی و دارویی ، بیماری های هورمونی ، علل تغذیه ای و بدخیمی های پوستی می توانند ، روی میزان و كیفیت رنگدانه ها و سلول های رنگدانه ساز تاثیر گذاشته و باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لك های تیره روی پوست شوند. درمان این ضایعات پوستی با استفاده از کرم درمز کاسنی ازطریق مهار آنزیم تیروزیناز و جلوگیری از تولید ملانین امکان پذیر است . چرا که با کاهش ساخت ملانین ، تجمع رنگدانه اتفاق نمی افتد. و در نتیجه احتمال ایجاد لک یا اسکار (جای جوش، جای زخم و…) به حداقل می رسد.

از آن جا که اختلالات رنگدانه ای است . که باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لک های تیره روی پوست می شود . شناخت علل این اختلالات رنگدانه ای و درمان صحیح و به موقع آن نقش مهمی در شفافیت ، طراوت ، شادابی و جوان سازی پوست خواهد داشت . کرم درمز کاسنی با داشتن ترکیبات موثر با درمان اختلالات رنگدانه ای پوست از جمله آلبینیسم یا زالی ، ویتیلیگو ، هایپرپیگمنتاسیون ، کلوآسما و سولار لنتیگو علاوه بر ازبین بردن لک های پوستی باعث شادابی ، طراوت و جوانی پوست می شود .
اختلالات رنگدانه اي پوست که کرم درمز کاسنی به درمان آن می پردازد:

آلبینیسم یا زالی

آلبینیسم یک بیماري ارثی یا ژنتیکی محسوب می شود . که در اثر عواملی مانند توزیع غیر یکنواخت رنگدانه ها در بخش هاي مختلف پوست و نیز کاهش و یا افزایش بیش از حد تولید رنگدانه ایجاد می گردد . در این بیماری به دلیل نقص مادرزادی یک آنزیم تیروزین به ملانین تبدیل نمی‌شود . عدم توان تولید رنگدانه ملانین موجب می‌شود . که رنگ پوست بیمار تغییر کرده و سفید شود . شبکیه چشم به نور خورشید حساس بوده و مبتلایان مشکل دید در روز پیدا می کنند .همین طور احتمال آفتاب سوختگی در این بیماران بسیار زیاد است .

ویتیلیگو

برص یا لک و پیس که با نام علمی “ویتیلیگو” نیز شناخته می‌شود . یک بیماری پوستی خود ایمنی و غیرمسری دارای ریشه‌های ژنتیکی است . این بیماری در اثر وارد آمدن استرس زیاد ، آفتاب‌ سوختگی شدید ، آسیب‌دیدگی‌های پوستی در برخورد با مواد شیمیایی یا دارویی بروز پیدا می‌کند . در این بیماری ، در اثر عدم تولید و یا تخریب رنگدانه در بخش هاي خاصی از پوست ، لک هاي سفید در نواحی مختلف بدن ظاهر می شوند .

هایپرپیگمنتاسیون

تیرگی پوست یا هیپرپیگمانتاسیون حتما یک بیماری نیست . بلکه اصطلاحی است .که برای پوستی که تیره شده ؛ کاربرد دارد. در واقع می توان گفت : به افزایش تراکم و تعداد رنگدانه های ملانین در لایه های خاصی از پوست که به صورت ضایعات پر رنگ پوست به وجود می آید . هایپرپیگمنتاسیون می گویند. این تیرگی پوست می‌تواند . به ‌صورت تکه‌های کوچک ایجاد شود . یا در مناطق وسیعی از پوست پخش شود . این لکه ها بیشتر در مناطقی مانند پشت دست ها ، صورت ، کمر و شانه ها دیده می شوند . حاملگی، مصرف داروهاي ضد بارداري، افزایش سن ، قرارگرفتن بیش از حد در معرض تابش نور خورشید و مصرف بعضی از داروها از مهمترین عوامل ایجاد این نوع اختلالات هستند . علاوه براین عواملی دیگر مانند آسیبهاي پوستی ، جاي زخم و جوش ، لیزر درمانی ، اپیلاسیون و لایه برداري پوستی نیز می تواند ، سبب بروز علائم ناشی از هایپرپیگمتناسیون گردد .

کلوآسما (ملاسما )

بیماري پوستی ملاسما (کلوآسما) یا ماسک حاملگی در دوران بارداري بسیار شایع است . در این بیماری اختلالات هورمونی سبب بروز لکه هاي متعدد به رنگ قهوه اي روشن تا تیره در مناطقی مانند صورت ، به ویژه در قسمت گونه ها ، پیشانی، بینی، لب بالا و چانه می شود . به طور کلی عواملی مانند هورمون های بارداری ، نور خورشید ، قرص های ضد بارداری ، اختلالات غده تیروئید ، برخی از محصولات آرایشی درایجاد این نوع از لک‌های پوستی موثر هستند .

کلوآسما (ملاسما )

سولار لنتیگو که به نام های ، لک پیری، لک سنی، لک کبدی یا لک آفتاب نیز شناخته می شود . در اثر افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید و بیشتر در پوست های روشن در سنین بالای 40 سالگی ایجاد می شود . در این بیماری به دلیل افزایش تولید ملانین ، لکهاي قهوه ای روشن تا تیره بر روي پوست بویژه پوست دست ها ، صورت ، شانه ها ،بازوها و بالای کمرایجاد می شود .

درمان اختلالات رنگدانه اي پوست توسط کرم درمز کاسنی

از آنجا که افزایش تولید رنگدانه هاي پوستی سبب ایجاد لک هاي تیره بر روي پوست می شود . درمان این ضایعات پوستی تنها ازطریق مهار آنزیم تیروزیناز و جلوگیري از تولید ملانین امکان پذیر است . چرا که با کاهش ساخت ملانین، تجمع رنگدانه اتفاق نمی افتد . و در نتیجه احتمال ایجاد لک یا اسکار (جای جوش، جای زخم و…) به حداقل می رسد.
کرم درمز کاسنی با داشتن ترکیباتی مهم و موثر مانند هیدروکینون، آربوتین و اسید کوجیک با کاهش ساخت ملانین از تجمع رنگدانه ای جلوگیری می کند . و احتمال ایجاد لک های پوستی را به حداقل می رساند .در واقع کرم درمز کاسنی با رفع لک های پوستی دارای قابلیت لایه برداری ، شفاف کننده و روشن کننده پوست می باشد .

ترکیبات موثر کرم درمز کاسنی

از مهمترین ترکیبات مورد استفاده در کرم درمز کاسنی می توان به هیدروکینون، آربوتین و اسید کوجیک اشاره کرد . که تا حدودی و بصورت نسبی امکان ساخت ملانین را کاهش می دهد. همین طور کرم درمز کاسنی حاوی عصاره های گیاهی آویشن، بابونه و شیرین بیان می باشد .

هیدروکینون ها

 هیدروکینون یکی از مهم ترین، اصلی ترین و قوی ترین عناصر ضد لک است . که با جلوگیری از تولید ملانین در پوست به درمان اختلالات رنگدانه ای پوست کمک می کند

اسید کوجیک

این اسید نیز خاصیت ضد لکی داشته و آنزیم های تیروزیناز را مهار می کند . که منجر به جلوگیری از تولید ملانین می شود .

آربوتین

 عنصر آربوتین نیز یک مهار کننده بسیار عالی ملانین است . که می تواند جایگزین خوبی برای هیدروکینون ها باشد .

توجه : اگرچه ترکیبات اولیه و موثر کرم های لایه بردار جهت کاهش تولید ملانین ، در بعضی موارد سبب ایجاد التهابات و حساسیت های پوستی، پوسته پوسته شدن و اریتما می گردد . اما با توجه به تاثیرات منفی اختلالات رنگدانه ای و لک های تیره ناشی از آن بر زیبایی و شفافیت پوست، استفاده از ترکیبات موثر در جلوگیری از افزایش تولید ملانین با زمان اثر بخشی کوتاه جهت بازگرداندن شفافیت ، شادابی و جوانی به پوست بسیار ضروری است .
قیمت کرم درمز کاسنی
کرم درمز کاسنی ساخت کشور ایران با کیفیت بالا می باشد . با توجه به تولید داخلی قیمت کرم درمز کاسنی در مقایسه با نمونه های مشابه بسیار مناسب بوده و از کیفیت و اثرگذاری بالایی در رفع لک های پوستی برخوردار است .

روش مصرف کرم درمز کاسنی

توصیه می شود . به دلیل ترکیبات خاص استفاده شده ، مصرف کرم درمز کاسنی تحت نظر پزشک و به طریق زیرانجام شود :
*- مقداری از کرم درمز کاسنی را روي لکه هاي قهوه اي وتیره پوست مالیده و از ماساژ دادن یا مالش شدید کرم روی پوست خودداري کنید.
*- مدت زمان استفاده از این محصول برای حصول به نتایج دلخواه 8 الی 12 هفته می باشد .
توصیه ها:
• به دلیل ترکیبات خاص استفاده شده در کرم درمز کاسنی، مصرف این کرم تحت نظر پزشک صورت گیرد.
• از مالش شدید کرم بر روي پوست خودداري فرمائید . چرا که مالش شدید کرم بر روی پوست باعث افزایش تولید ملانین و لک هاي پوستی می شود .
• هم زمان با مصرف این کرم، از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب پرهیز کنید .
• به منظور تاثیرگذاری بیشتر کرم ، استفاده از کرم هاي ضدآفتاب همراه با مصرف این کرم توصیه می شود .
• از تماس کرم با چشمها، سطوح مخاطی و زخمهای باز خودداری فرمایید.
• این کرم مناسب برای افراد بالای 12 سال است . و برای افراد زیر 12 سال توصیه نمی شود .
توصیه می شود .درصورت مصرف کرم درمز کاسنی و مشاهده هرگونه التهاب یا آلرژی روی پوست مصرف را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت نمایید.